خرید سرور HP

Rate this post

همیشه و همه وقت وقتی صبحت از سرور اچ پی می‌شود بدون هیچ گونه اتلاف وقتی ذهنمان به سراغ هزینه ی بسیار بالای پیاده سازی و خرید سرور HP می رود چرا اینهمه هزینه بابت خرید سرور باید ما صرف کنیم؟

در این مقاله سعی بر آن داریم که در مورد قیمت سرور و نحوه ی خرید سرور اطلاعاتی را برای شما بنویسیم تا خود شما بتوانید استنباط صحیحی از این موضوع داشته باشید.

یک سرور اچ پی گران‌تر از یک رایانه شخصی نیست، ارزان‌تر هم هست!

 

سرور اچ پی

از آنجایی که اکثر مردم هرگز نیازی به استفاده از سرور نداشته اند، تصورات اشتباه رایجی وجود دارد. سرورها لزوماً قدرتمندتر از رایانه‌های شخصی نیستند، اغلب اوقات آنها گران نیستند و گاهی اوقات دقیقاً شبیه رایانه شخصی هستند. این به طور طبیعی منجر به این سؤالات می‌شود: “سرور چیست؟” و “سرور چه کاری انجام می دهد؟”

به عبارت ساده، سرور اچ پی به گونه‌ای طراحی شده که در حین کار 24 ساعته قابل اعتماد باشد و داده‌ها را به طور موثر توزیع و ذخیره کنند.

یعنی شما اگر یک رایانه شخصی را شما 24 ساعت روشن نگه دارید، حتما روز بعد با هنگی یا افت کیفیت کاری روبرو خواهید شد. ولی سرور اینگونه نیست.

همچنین بخوانید: چرا سرور بخریم؟ 

مزایای سرور اچ پی

سرورها نوع محبوبی از تجهیزات فناوری اطلاعات هستند، اما می توانند بسیار پرهزینه نیز باشند. درک مزایای استفاده از آنها برای تعیین اینکه آیا آنها سرمایه گذاری خوبی در یک موقعیت خاص هستند یا خیر، مهم است. از مهمترین مزایای استفاده از سرور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقیاس پذیری سرورها

رایانه های شخصی استاندارد در این زمینه بسیار محدودتر هستند، بنابراین با افزایش نیازهای شما امکان افزایش آن وجود ندارد.

قابلیت اطمینان سرورها

 

سرورهای اچ پی  نمایندگی سرورهای اچپی

با اجزای درجه بالاتر نسبت به رایانه های شخصی معمولی ساخته می شوند، به این معنی که قابل اعتمادتر هستند. علاوه بر این، اکثر سرورها دارای افزونگی داخلی هستند تا به جلوگیری از خرابی حتی در صورت خرابی یک قسمت کمک کنند. سرورهای Rack در یک رک EIA 19 اینچی

هزینه

در حالی که یک سرور از قبل گران تر است، می تواند در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کند. به عنوان مثال، از آنجایی که افراد زیادی می توانند به آن دسترسی داشته باشند، اغلب به مجوزهای نرم افزاری زیادی نیاز ندارید.

علاوه بر این، می‌توانید رایانه‌های شخصی ساده‌تری بخرید و از سرور بخواهید که بخش عمده پردازش و سایر کارها را انجام دهد.

پشتیبانی آسان‌تر

سرورها نرم افزار را اجرا می کنند و خدمات دیگری را به بسیاری از کاربران ارائه می دهند. داشتن همه چیز در یک مکان، پیکربندی و پشتیبانی را برای گروه بزرگی از افراد آسان‌تر می‌کند.

همکاری

ذخیره فایل‌ها و چیزهای دیگر در سرور، همکاری با افراد دیگر را بسیار آسان‌تر می‌کند. همه می توانند به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند و روی پروژه ها با هم کار کنند.

پاور سرورها

همیشه قدرتمندتر از رایانه های شخصی نیستند، اما فضای بیشتری برای گسترش در سطح بالا وجود دارد. سرورهای پیشرفته به چندین CPU، تعداد زیادی اسلات رم و فضای ذخیره سازی بیشتر با توان عملیاتی بالاتر نسبت به رایانه های شخصی سنتی اجازه می دهند.

انواع سرورهای HP

 

انواع سرورهای HP

چندین روش مختلف برای طبقه بندی سرورها بر اساس نوع وجود دارد. در بسیاری از موقعیت‌ها، نگاه کردن به سرورها بر اساس عملکردی که انجام می‌دهند منطقی است. به عنوان مثال: سرورهای ذخیره سازی، سرورهای چاپ، سرورهای پایگاه داده، سرورهای برنامه و بسیاری دیگر وجود دارد.

روش دیگر برای طبقه بندی سرور، سخت افزار فیزیکی است که استفاده می کند. بسیاری از سرورهای سنتی مانند یک رایانه شخصی معمولی ظاهر و کار می کنند، اما نرم افزار سرور را اجرا می کنند تا رایانه های دیگر بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. همچنین سرورهای بزرگتر و قدرتمندتری وجود دارند که دارای اجزای مشابه یک رایانه شخصی معمولی هستند، اما با قدرت اضافی. به عنوان مثال، این سرورها ممکن است به میزان قابل توجهی رم، CPU فیزیکی اضافی و فضای دیسک بیشتری نسبت به آنچه در یک کامپیوتر معمولی پیدا می کنید، داشته باشند.

 

خرید سرورهای Blade

سرورهای Blade امروزه بسیار محبوب هستند زیرا فضای بسیار کمتری را نسبت به سرورهای سنتی اشغال می کنند. تمام اجزای مورد نیاز در هر “تیغه” درست روی آن ساخته شده است، سپس تیغه به داخل شاسی تیغه فشار داده می شود. هر شاسی می تواند چندین تیغه را نگه دارد و به طور ایمن در یک رک سرور برای سهولت دسترسی و امنیت بهتر قرار می گیرد.

چگونه سرور اچ پی را ایمن نگه داریم؟

 

ایمن سازی سرورهای HP

مانند هر نوع دستگاه محاسباتی، باید مطمئن شوید که سرورهای خود را ایمن نگه دارید. وقتی صحبت از امنیت سرور به میان می آید، باید هم امنیت فیزیکی و هم امنیت نرم افزار را مورد توجه قرار دهید. برای نرم افزار، ایمن سازی سرور بی شباهت به محافظت از یک کامپیوتر معمولی نیست. نصب یک برنامه آنتی ویروس با کیفیت خوب و به روز نگه داشتن سیستم و اصلاح شده به جلوگیری از بسیاری از انواع مشکلات کمک می کند.

امنیت فیزیکی سرور تا حد زیادی به محل قرارگیری سرور شما بستگی دارد.

برخی از رایج‌ترین روش‌های ذخیره و محافظت از سرورها به شرح زیر است:

سرورهای مرکز داده

 

سرورهای مرکز داده

سرورها در مراکز داده بزرگ با تجهیزات زیاد قرار دارند. سرورها به طور ایمن در قفسه های سرور نگهداری می شوند که مدیریت دستگاه را در عین ایمن نگه داشتن آن آسان تر می کند. قفسه های سرور اغلب دارای قفل هایی هستند که می توانند به افزودن یک لایه حفاظتی اضافی کمک کنند.

سرورهای کمد کامپیوتر

کمدهای کامپیوتری یکی دیگر از گزینه‌های رایج هستند و اساساً به‌عنوان «مرکز داده‌های کوچک» عمل می‌کنند. این کمدها معمولاً می‌توانند حداقل یک رک سرور داشته باشند که تجهیزات را می‌توان ایمن نگه داشت و در آن قفل کرد.

سرورهای روی میز

در حالی که تقریباً معمول نیستند، برخی از شرکت ها سرورهای خود را مانند یک رایانه معمولی روی میز قرار می دهند. قفل نگه داشتن اتاق شروع خوبی برای محافظت از سرور است. با این حال، انواع مختلفی از رک ها به طور خاص برای سرورهای روی میز یا نگه داشتن سرور شما درست در کنار شما وجود دارد. این واقعیت که بسیاری از سرورها کاملاً شبیه رایانه های شخصی معمولی هستند نیز می تواند به پنهان کردن ارزش آن کمک کند.

صرف نظر از شرایط، RackSolutions تمام تجهیزات و کمک های لازم را برای ایمن سازی سرور منحصر به فرد خود فراهم می کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟