پایان عمر ویندوز سرور

Rate this post

پایان عمر ویندوز سرور – تیم های عملیات فناوری اطلاعات را برای پایان عمر سرور آماده کنید پایان عمر یک سرور به ندرت زمان لذت بخشی است. با آن می‌توان برنامه‌ها را دوباره ارزیابی کرد و برای مهاجرت آماده شد. در اینجا چیزی است که با نزدیک شدن به زمان باید در نظر داشته باشید.

این ایمیلی است که همه ما از آن می ترسیم: سیستم عامل ویندوز سرور خاص سازمان شما به پایان عمر خود نزدیک می شود. اکنون زمان رسیدگی به وضعیت است.

پیام‌های پایان عمر مایکروسافت – یا هر فروشنده دیگری – جای تعجب نیست، زیرا از چند ماه قبل، اگر نه زودتر، اعلام می‌شوند. برای بسیاری از مدیران فناوری اطلاعات، این یک اقدام ساده کلیک و حذف برای تأخیر در رسیدگی به مشکل است — همیشه در راه است. اما در یک نقطه، شما از جاده خارج می شوید.

به اندازه کافی عجیب، پایان عمر سرور چیزی نیست که در فناوری اطلاعات زیاد اتفاق بیفتد. این به این دلیل است که به‌روزرسانی‌ها و ارتقاء برنامه‌ها عادی‌تر هستند، که اغلب منجر به ساخت ماشین‌های مجازی جدید در کنار محیط‌های موجود می‌شود.

بنابراین، ارتقاء برنامه اغلب منجر به به روز رسانی سیستم عامل می شود. اما این الگوهای به‌روزرسانی همیشه در برنامه‌های قدیمی که هنوز برای عملیات تجاری ضروری هستند، کار نمی‌کنند.

راهنمای خرید سرور HP

سیستم عامل را به صورت دستی به روز کنید

ویندوز سروربرای شرایط یکباره، به‌روزرسانی دستی سیستم عامل را انجام دهید. این اغلب کار می کند، اما وقت گیر است. همچنین به سطحی از مهارت برای رسیدگی به مسائل مربوط به سازگاری سخت افزار یا نرم افزار نیاز دارد.

اگر سرور مورد نظر مجازی است، آن را برای آزمایش ارتقاء آزمایش کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد، و در صورت پاک شدن به جلو بروید. سرورهای فیزیکی نیاز به پشتیبان گیری مناسب دارند — و یک پنجره قطع به اندازه کافی طولانی برای رسیدگی به کل فرآیندهای ارتقاء و وصله کاری طولانی که ممکن است برای برخی از برنامه ها ساعت ها طول بکشد.

خطرات امنیتی را در نظر بگیرید

ویندوز سرور

 

یک سوال بزرگ این است که برنامه موجود با سیستم عامل جدید چگونه کار خواهد کرد. سیستم‌عامل‌های جدید اغلب تنظیمات و چارچوب‌های امنیتی را تغییر می‌دهند که می‌تواند باعث از کار افتادن برنامه‌های قدیمی‌تر شود، زیرا هرگز برای تنظیمات امنیتی جدید طراحی نشده‌اند.

آنها تنظیمات امنیتی راحت تری را می پذیرند که سیستم عامل های جدید حذف شده اند. اجرای امنیت آرام در نسخه های مدرن ویندوز سرور ممکن است دشوار یا حتی غیرممکن باشد.

بسته به اینکه یک سیستم عامل ویندوز سرور چند نسخه پشتیبان دارد، ممکن است به چندین ارتقا از سرور 2008 به سرور 2019 نیاز داشته باشد. بر اساس وجود R2 باید در سرور 2012 و احتمالاً در سرور 2016 توقف کنید. این توقف ها احتمال بروز مشکلات را در حین یا بعد از نصب افزایش می دهد و پنجره قطع را طولانی می کند.

یک گزینه جایگزین بازنشستگی سرور و برنامه آن است. این ممکن است رادیکال به نظر برسد، اما ایده ای نیست که نادیده گرفته شود. برنامه ها اغلب فقط به این دلیل اجرا می شوند که وجود دارند و مردم با آنها راحت هستند. اغلب طبیعت انسان است که در برابر تغییرات عمده در جریان کار مقاومت کند، که می تواند بازدارنده باشد. جدای از مشکلات، یک استراتژی rip-and-replace می تواند ارزش تلاش برای انتقال سرور به یک سیستم عامل جدید را داشته باشد. اغلب به یک فرآیند سیاسی تبدیل می‌شود که به برخی مانورهای اجتماعی نیاز دارد، اما با کاربران و صاحبان برنامه‌ها در مورد خطرات و چالش‌هایی که با استفاده از برنامه‌های کاربردی منسوخ و پلتفرم‌های سیستم عامل ارائه می‌شوند صادق باشید.

عدم فعالیت

پایان عمر ویندوز سرور

عدم فعالیت گزینه دیگری است، اما گزینه خوبی نیست. امنیت مرکز داده با فناوری موجود تعریف نمی‌شود، بلکه با ضعیف‌ترین پیوند آن – مانند سیستم‌عامل سرور که دیگر نمی‌توان آن را وصله کرد، تعریف می‌شود.

این شکاف در امنیت مرکز داده شما صرف نظر از اینکه چقدر آن را نظارت می کنید وجود دارد. سیستم‌های وصله شخص ثالثی وجود دارند که به‌عنوان بسته‌بندی زره‌دار برای سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر عمل می‌کنند که دیگر قابل اصلاح نیستند. با این حال، این تلاش قابل توجهی برای انجام یک سیستم عامل قدیمی است. و شما برای امنیت به نرم‌افزار شخص ثالث وابسته می‌شوید، که می‌تواند گران باشد و در طول عمر آن یک قمار باشد — با افزایش سن نرم‌افزار شخص ثالث، گران‌تر می‌شود.
نگرانی های خود را با کاربران در میان بگذارید

پایان عمر سرور

پایان عمر ویندوز سرور

پایان عمر سرور هرگز یک مکالمه خوشایند با صاحبان یا کاربران برنامه نیست. این نیاز به صداقت در مورد خطرات و نگرانی ها دارد، زیرا هرگز فقط یک مکالمه تک سرور نیست. یک سرور خطر امنیتی منفرد می تواند به دروازه ای برای نفوذ بسیار بزرگتر تبدیل شود. سرور آنها صرف نظر از اینکه چقدر کوچک است می تواند علت باشد.

گفتگو برای کارکنان عملیات فناوری اطلاعات لذت بخش نخواهد بود. به حقایق پایبند باشید و هزینه ها و خطرات را برای همه درگیر — از جمله مدیریت – توضیح دهید. این وضعیت نامرتب خواهد بود و تیم های عملیات فناوری اطلاعات باید همه چیز و وضعیتی را که در آن قرار دارد ردیابی کنند.

از آنجایی که نمی‌توانید مانند یک پروژه معمولی به این موضوع بپردازید، مکان‌هایی را که کارها در جریان هستند را مستند کنید. خطرات را در هر مرحله از فرآیند شناسایی کنید تا همه افراد درگیر در هر زمان از حقایق کلی ریسک مطلع باشند. داشبورد به ارائه این شفافیت کمک می کند، که کلیدی برای پیشبرد اقدامات کاهشی است – و برای رسیدگی و آماده شدن برای خطرات ناشی از یک فرآیند طولانی و طولانی در حالی که تیم ها روی وظایف پایان عمر سرور کار می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟